Tuesday 12 February 2013

Bank of Kanada Carney bercakap di Ottawa

Tue Feb 12, 2013 10:52 EST

12 Feb (Bernama) - Berikut adalah petikan utama dari rupa oleh Bank Kanada Gabenor Mark Carney dan Timbalan Gabenor Kanan TIFF Macklem:


Carney ON PERALIHAN KEPADA GABENOR NEXT:

"Komitmen saya kepada lembaga, jawatankuasa ini, Kanada, adalah untuk memastikan terdapat peralihan yang lancar kepada gabenor seterusnya ... niat saya adalah untuk berkhidmat hingga 1 Jun. Ideal jelas akan bahawa terdapat peralihan yang pendek, tidak terlalu lama, tetapi ada adalah pertindihan pendek untuk membantu individu yang dalam mengambil caj dan saya sangat yakin bahawa institusi itu akan disampaikan oleh Gabenor seterusnya, sesiapa yang dia adalah. "


Carney ATAS DASAR MONETARI JAPAN'S:

"Sejak (Laporan Dasar Monetari) lepas kami ada telah menjadi satu anjakan utama dalam pendirian dasar itu di Jepun . Terdapat adalah satu pengembangan fiskal lebih sedikit daripada 2 mata peratusan dan mereka telah berpindah ke satu sasaran inflasi 2 peratus. Para rangka kerja dasar monetari sebelum adalah kurang daripada 2 peratus sasaran inflasi. Terdapat telah beberapa kebimbangan yang dikaitkan dengan perkembangan-perkembangan yang sangat positif utama dalam dasar makro bahawa pihak berkuasa Jepun telah mensasarkan tahap tertentu kadar pertukaran. Terdapat telah menjadi perbincangan di G7 tentang perkara ini Saya pasti ada akan perbincangan hujung minggu ini di G20 ... "

"Titik penting yang kita buat di sini di Kanada, dan pihak berkuasa Jepun telah bersetuju untuk mengakui, adalah bahawa dasar monetari tertumpu kepada hasil dalam negeri, jadi jika anda memberi tumpuan kepada sasaran 2 peratus inflasi, anda mensasarkan bahawa keputusan domestik , bukan kadar pertukaran. Yang berkata, dasar monetari mempunyai kesan kadar pertukaran, semua perkara-perkara lain yang sama. Dan jika dasar monetari adalah longgar, lebih akomodatif daripada sebelum ini ... kerana ia adalah di Jepun yang diberikan bahawa mereka telah dibangkitkan sasaran untuk inflasi material, yang akan mempunyai akibat bagi kadar pertukaran. Tetapi apa yang penting adalah untuk kekal fokus pada jangka sederhana. "


Carney ON pikap DALAM PERNIAGAAN PELABURAN DAN UNJURAN BOC:

"Apa perkara-perkara yang benar-benar untuk unjuran kami, adalah bahawa kita akan mempunyai untuk melihat peningkatan dalam pelaburan perniagaan dan kami akan perlu untuk mula melihat beberapa penembusan kepada orang-orang margin eksport. Jika kita tidak mendapatkan bahawa untuk apa jua alasan, unjuran kami akan menjadi terlalu tinggi. Jadi kita perlu untuk melakukan pekerjaan sebagai baik sebagai (mungkin) menonjolkan elemen utama ramalan kepada jawatankuasa ini dan Kanada supaya orang ramai boleh membuat pertimbangan mereka sendiri. "


Carney ATAS PERNIAGAAN PELABURAN MENGECEWAKAN:

"Dalam beberapa bulan kebelakangan ini sebenarnya, pelaburan telah kecewa pada separuh kedua tahun lepas. Sekarang kita fikir terdapat beberapa faktor khas, terutamanya beberapa kerja-kerja kejuruteraan, beberapa isu di Newfoundland luar pesisir, dan di Alberta serta."


Carney ON TANDA PULANGAN KEPADA PERTUMBUHAN PELABURAN PEPEJAL:

"Bahagian ini adalah ketidakpastian yang diberikan itu keadaan Amerika Syarikat dan Eropah. Itu yang melesapkan sedikit. Dan orang-orang, jumlah mereka, adalah satu-sebab mengapa kita mengharapkan satu memilih sehingga dan Saya fikir dengan masa, jika kita adalah di sini dan saya berharap kita akan berada di sini, pada bulan April dengan MPR seterusnya kami (Dasar Monetari Laporan), saya fikir kita harus dapat menunjukkan beberapa tanda-tanda kembali kepada pertumbuhan pelaburan perniagaan yang kukuh oleh ketika itu. "


Carney ATAS KADAR PENGANGGURAN KANADA'S:

"Dari perspektif dasar satu monetari, jika saya boleh menambah, apa yang kita lihat juga, kita tidak masih melihat kendur dalam pasaran buruh. Kadar pengangguran adalah 7 peratus, jadi ia yang datang ke bawah, tetapi ia adalah masih lebih tinggi daripada kita akan melihat konsisten dengan guna tenaga penuh. "

Carney atas rengangan DALAM PASARAN BURUH:

"Dari perspektif inflasi, dari perspektif dasar monetari, kita melihat kendur, ia adalah perkataan yang ganjil untuk digunakan, tetapi kendur dalam pasaran buruh yang konsisten dengan penyelenggaraan dasar monetari yang sangat akomodatif untuk beberapa ketika."

"Ia masih besar. Ia selaras dengan rangsangan dasar monetari yang besar. Ia satu-sebab mengapa kadar faedah adalah pada kadar 1 peratus walaupun sektor kewangan kita adalah menembak pada semua silinder dan kita mempunyai isu-isu lain pada hutang isi rumah dan perkara-perkara lain."


Carney ATAS FAKTOR MEMANDU THE DOLLAR KANADA:

"Terdapat pelbagai faktor yang memandu mata wang kita. Ya, ia adalah syarat-syarat perdagangan. Tetapi ia adalah juga kedudukan kami lebih baik fiskal, kredibiliti dasar monetari, kami sebuah syurga selamat, kekuatan sektor perbankan kami. Dan ia mempunyai untuk dikatakan juga, terdapat telah dalam tahun-tahun kebelakangan ini kelemahan difahami umum dalam dolar AS dan kepelbagaian mata wang di peringkat antarabangsa daripada dolar AS, daripada euro. Terdapat agak beberapa tempat-tempat lain untuk pergi. "


Carney ON STRONG DOLLAR KANADA:

"... Bahawa kita memberi tumpuan kepada perkara-perkara yang kita boleh mengawal, yang merupakan agenda perdagangan, menjadikan negara ini lebih produktif ... Sehubungan itu, kadar pertukaran yang kuat adalah memberi kelebihan kepada kami, kerana kita mengimport kebanyakan jentera kita, peralatan dan ICT (teknologi maklumat dan komunikasi).


Carney ON KESAN harga komoditi yang lebih tinggi:

"Dalam hanya jarang sekali berlaku tidak peningkatan dalam harga komoditi tidak memberi manfaat kepada ekonomi Kanada ... () AS tidak harga komoditi hari ini, Asia adalah komoditi harga jika anda terpaksa memilih sebuah rantau ekonomi kami adalah kurang berorientasikan ke Asia. Satu peningkatan dalam harga komoditi, untuk meletakkan satu angka kasar di atasnya, yang yang didorong oleh Amerika Syarikat adalah kira-kira 3 kali sebagai positif bagi Kanada sebagai salah satu didorong oleh Asia. Tetapi peningkatan dalam harga komoditi didorong oleh Asia adalah masih material positif bagi ekonomi yang Kanada , walaupun pada hakikatnya ia juga menggalakkan, semua perkara-perkara yang sama, peningkatan dalam kadar pertukaran kami. "


Carney ON KUMPULAN DARI TUJUH KENYATAAN:

"Apa yang kita boleh lakukan, dan kita mengeluarkan kenyataan, kami telah menandatangani satu kenyataan, menteri kewangan dan saya pagi ini, G7, yang mengesahkan komitmen G7 untuk memastikan bahawa dasar monetari tertumpu kepada objektif domestik, bukan pada mensasarkan kadar pertukaran. Dan kita memegang ahli G7 kedudukan yang lama. "

"Ia adalah sangat penting, ia adalah penting bahawa kita sebagai pergi satu G7 dalam bersatu dan tegas untuk G20 untuk membesarkan komitmen itu secepat yang mungkin di kalangan yang ekonomi baru muncul utama dalam G20, sesetengah daripada mereka sepenuhnya mempersekutukan kepada kadar pertukaran fleksibel dan yang menyokong , orang lain yang mempunyai banyak kerja yang perlu dilakukan dalam hal ini. Kerana sebahagian ia dysfunctionality sistem kewangan antarabangsa yang menyebabkan bahawa. "


Carney terhadap pengambilan PERNIAGAAN:

"Rasa kami kaji selidik perniagaan, adalah bahawa mereka terus untuk berniat untuk mengupah. Jadi ia adalah masih satu pandangan positif untuk pekerjaan secara keseluruhannya. Itu berkata, kita mempunyai hanya di bawah 20 peratus menganggur kami yang menganggur jangka panjang. Dan pengangguran yang kadar, manakala hanya 7 peratus berbanding ekonomi lain, masih lebih tinggi daripada yang kita perlu. Jadi isunya adalah salah ketidakpadanan, dan anda melihat ia paling langsung dalam perdagangan mahir di Alberta. "


Carney ATAS DISKAUN UNTUK MINYAK KANADA:

"Ini akhirnya isu saluran paip dan kapasiti penapisan. Ia bukan pandangan kami ... bahawa ini adalah satu isu kekurangan permintaan AS."


Carney ATAS HUTANG RUMAH KANADA:

"Kami menjangkakan nisbah hutang isi rumah (pendapatan) untuk menstabilkan sekitar paras semasa. Jadi ia adalah satu prospek yang munasabah bahawa tahun ini dan pada suku akan datang sebenarnya kita akan lihat penstabilan nisbah hutang isi rumah. Dan jelas kita sedang menonton ini sangat rapat, anda menonton ini dengan teliti. Dan ini adalah salah satu sebab mengapa kita lihat lebih, quote, evolusi konstruktif ketidakseimbangan dalam sektor isi rumah dan telah diselaraskan bimbingan kami pada kadar faedah. "


Carney ON KEMAJUAN DALAM MENGURANGKAN RISIKO HUJUNG GLOBAL KEPADA EKONOMI:

"Ada beberapa ekor yang sangat besar risiko yang kononnya dalam ekonomi global. Risiko seluruh euro, risiko sekitar tebing fiskal, yang anda nyatakan. Terdapat kemajuan besar dalam mengurangkan risiko ekor. Jadi, walaupun kita kini menjangka kemelesetan ekonomi Eropah untuk bertahan lebih lama, Eropah adalah di tempat yang lebih baik hari ini daripada mereka pada bulan Oktober. "

Carney AS ATAS PERTUMBUHAN DAN IMPLIKASI UNTUK KANADA:

"Walaupun pertumbuhan ekonomi AS telah ditanda ke bawah dan ia sebenarnya boleh menjadi lebih rendah daripada kita mengharapkan bergantung kepada hasil yang rundingan bajet semasa, rundingan siling hutang di Amerika Syarikat, kualiti pertumbuhan ekonomi AS adalah lebih baik, kerana apa yang menyokong pertumbuhan ekonomi AS sekarang adalah aktiviti kualiti yang lebih baik dalam sektor isi rumah, dalam pasaran perumahan, bermula pada pelaburan korporat. kemampanan kedudukan yang lebih baik dan sebagainya dalam jangka sederhana, ini merupakan petanda baik bagi Kanada. "


Carney ON 2012 KDNK PERTUMBUHAN:

"Kekurangan adalah dua kali ganda melalui 2012. Pertumbuhan adalah kurang daripada yang dijangkakan, kita fikir ia akan datang di bawah 2 peratus. Juga, inflasi KDNK adalah lebih rendah serta, jadi pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) nominal adalah material kurang."

No comments:

Post a Comment