Tuesday 12 February 2013

Isu G7 Kenyataan Bersama On The 'Perang Mata Wang'



yen jepun



G7 telah mengeluarkan kenyataan tentang topik kegemaran semua orang pada hari ini, kelemahan mata wang, atau sebagai sebahagian telah dipanggil, "perang mata wang."
Melalui Bank of England , ia adalah satu kenyataan yang amat lemah yang tidak mempunyai implikasi besar pada semua. Pada asasnya, mereka terhadap manipulasi mata wang dan memihak kadar pertukaran pasaran set.
"Kami, Menteri dan Gabenor G7, komitmen lamanya kami untuk memasarkan kadar pertukaran yang ditentukan dan untuk berunding rapat dalam hal tindakan dalam pasaran pertukaran asing. Kami tegaskan bahawa dasar fiskal dan kewangan kami telah dan akan kekal berorientasikan ke arah memenuhi domestik kami masing-masing objektif yang menggunakan instrumen domestik, dan bahawa kita tidak akan mensasarkan kadar pertukaran. Kami bersetuju bahawa kemeruapan berlebihan dan pergerakan dalam kadar pertukaran senonoh boleh mempunyai implikasi yang buruk kepada kestabilan ekonomi dan kewangan. Kami akan terus berunding rapat kepada pasaran pertukaran dan bekerjasama mengikut kesesuaian. "
Jika apa-apa, kelemahan bahasa dilihat sebagai tanda bahawa Jepun tidak dikutuk kerana dasar yang telah melemahkan yen. Lampu hijau. Yen turun sedikit selepas kenyataan.

No comments:

Post a Comment